mai2 klik

u follow i..i follow u back..hehehe

20 November 2011

Yang Haram itu Indah, Yang Halal itu Tidak Indah?

Assalamualaikum.

Jangan marah-marah ye. Baca dulu. Ni cuma secebis pendapat & pengalaman.

Apa kata kita saling bertukar-tukar & berkongsi pengalaman.

Ramai orang bila tengok wanita yang bergaya namun tidak mengikut syariat yang betul mendapat pujian yang sangat banyak. Memang diperakui, bila melihat pada cara mereka bergaya sangat cantik, comel dan sebagainya.

Tapi kalau tengok perempuan yang menutup aurat mengikut garis panduan Islam mesti kita kurang sikit nak puji. Betul x? Betul x? Hehe

Korang pernah tak alami situasi macam ni.

Bila korang pakai, pakaian yang besar-besar korang kena tegur.

Eh. Eh. Besarnya baju.

Tapi bila orang pakai ketat-ketat, baju kecil-kecil. orang tak tegur pula.

Pelik bukan.

Dalam hati jahat terdetik. Eh. Eh. Aku pakai baju besar-besar tegur pula. Orang lain pakai baju kecil-kecil tak nak tegur. Macam aku pula yang buat dosa. Dunia-dunia.

Adakah yang HARAM itu indah, yang HALAL itu tidak indah?

Mungkin pada zaman sekarang memang yang HARAM itu indah, yang HALAL itu tak indah pada sesetengah orang.

Korang jangan rasa rendah diri atau apa sahaja dengan pangan manusia. Korang ingat 1 benda ja.

Kita HAMBA kepada ALLAH, bukannya HAMBA kepada MANUSIA. Biarlah manusia nak cakap apa2 pun. Selagi benda yang korang buat tu tak langgar ajaran Islam. So, go on ja k?

Oh, terlupa 1 benda. Sekarang ni kita selalu dengar. Ala. Pakai tudung labuh, perangai lagi teruk daripada tak bertudung! Hello. Korang hati-hati sikit bila bercakap k. Korang puji macam tu, korang sama-sama tanggung doa orang yang tak menutup aurat.

Ya, memang ada sesetengah menutup aurat tapi perangai xok. Menutup AURAT itu PERINTAH ALLAH, maka tak payah la korang nak pertikai lagi k. Dalam bab AURAT, orang tu dah terlepas. Insyallah. Dalam bab peribadi tu. Biar Allah yang hukum. Kita manusia kena sentiasa bersangka baik.

Jangan kutuk-kutuk. Sebaliknya doakan mereka yang pakai tudung labuh tapi perangai x ok. Yang x pakai tudung perangai ok & diri kita sendiri agar dikurniakan hidayah oleh Allah sentiasa.

Maaf andai ada yang tersilap cakap, sebarang tegur/ pendapat amat dialu-alukan. :)

p/s : Jom aminkan doa ini agar Allah melimpahkan kebaikan di dunia & akhirat kepada kita.
"Rabbana atina fiddunya hasanah wa fil akhirati hasanah waqina adzabannar" - Ya Tuhan kami, berikanlah kami kebaikan di dunia & di akhirat & selamatkanlah kami dari seksa neraka. Amin.


No comments: